موتور دمپر زیمنس

موتور دمپر زیمنس
مطالب بیشتر : دمپر دود‌ ، دمپر بلیمو،موتور دمپر زیمنس

۲۱یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع نیروی محرک قدرتمند در آن‌ها است. نصب موتور دمپر در مکان‌هایی که دسترسی چندانی به آن‌ها وجود ندارد نیز از محدودیت‌های کار می‌باشد. چرا که امکان بازرسی‌های دوره‌ای نیز در چنین مکان‌های نصب با دسترسی کم دشوار است. در این شرایط استفاده از موتور دمپر زیمنس امنیت پروژه را به راحتی تامین می‌کند. این موتورهای دمپر از بالاترین استانداردهای روز اروپا نظیر CE و UL برخوردار هستند. در این مقاله از گروه تهویه سازه شار به معرفی کامل موتور دمپرهای با کیفیت برند زیمنس خواهیم پرداخت.

موتور دمپر چه نوع تجهیزی است؟

یکی از تجهیزات مربوط به سامانه‌های کنترل هوشمند دمای محیط موتور دمپر می‌باشد. باز و بسته کردن دریچه کانال و کنترل میزان خروجی و ورودی هوا اصلی‌ترین وظایف این تجهیز است. به دلیل کاربرد زیاد از این تجهیزات در بخش‌های مختلف، کمپانی‌های زیادی این محصول را تولید کرده‌اند. زیمنس- بلیمو- رجین و دانفلوس از جمله برندهای مطرح در تولید موتور دمپر در جهان می‌باشند. در این بین برند زیمنس از حسن شهرت بیشتری در تولید انواع موتورهای دمپر برخوردار است. در ادامه با ویژگی‌ها و شاخصه‌های اصلی این موتورهای تولید شده در برند زیمنس آشنا خواهیم شد.

موتور دمپر زیمنس

موتور دمپر زیمنس و ویژگی‌های آن:

این موتورهای دمپر برای کانال و دریچه‌های هوا بسیار مناسب هستند. موتورهای دمپر به صورت کلی در گروه موتورهای الکتریکی صنعتی جای می‌گیرند. برند زیمنس نیز از معتبرترین و شناخته شده‌ترین برندهای موتورهای صنعتی در جهان است.  طول عمر بالا و توانایی تحمل ۱۰۰ هزار سیکل از ویژگی‌های مهم موتورهای دمپر از برند زیمنس می‌باشند. نکته مثبت بعدی این موتورهای دمپر از برند زیمنس قیمت مناسب آن‌ها است. تنوع بالای مدل نیز از دیگر ویژگی‌های زیمنس در تولید موتورهای دمپر است. بنابراین در کاربردهای مختلفی می‌توان به راحتی مناسب‌ترین مدل از این دمپرهای موتوری را به کار برد. تولید موتورهای دمپر در برند زیمنس در انواع ۲۴ و ۲۲۰ ولت تولید و عرضه می‌شوند. همچنین امکان استفاده از موتورها در رطوبت ۰ الی ۹۵ درصد وجود دارد. به لحاظ عملکردی نیز این موتور دمپرها شامل:

  • موتور دمپرهای دو وضعیتی
  • موتور دمپرهای سه وضعیتی
  • موتور دمپرهای تدریجی
  • موتور دمپرهای فنر برگشتی

می‌شود.

انواع مختلف موتور دمپر زیمنس کدام است؟

این موتورها به لحاظ کارایی به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در این بخش از مقاله گروه تهویه سازه شار به معرفی این انواع متنوع از موتور دمپرهای زیمنس می‌پردازیم.

۱- موتور دمپر تدریجی زیمنس:

از این نوع برای تنظیم کردن میزان هوای عبوری در یک مسیر مشخص استفاده می‌گردد. زاویه‌ی باز و بسته شدن دمپر به کمک این نوع موتور قابل تنظیم کردن است. بیشترین مورد استفاده از موتورهای تدریجی در شرایطی است که نیاز به تنظیم دقیق فشار و دما باشد.

۲-موتور دمپر کنترل آتش زیمنس:

بیشترین کاربرد این نوع از موتورهای دمپر برای مهار آتش و کنترل حریق می‌باشد. در سیستم‌های کانال کشی شده از موتور تدریجی برای پیشگیری از انتقال آتش و گسترش حریق استفاده می‌گردد. در این نوع موتور دمپر سنسورهای حرارتی تعبیه شده که با رفتن دما از ۷۰ درجه سانتی‌گراد واکنش نشان می‌دهد. سپس موتور جریان عبور هوا در کانال تهویه را مسدود کرده و مانع انتشار آتش می‌شود.

۳- موتور دمپر با فنر برگشتس:

موتور فنر برگشتی نیز از جمله موتور دمپر زیمنس است که کاملا اتوماتیک عمل می‌کند. برای باز و بسته شدن دریچه کانال هوا در این نوع دمپر موتور از جریان برق کمک گرفته می‌شود. در شمار زیادی از پروژه‌های صنعتی به منظور کنترل آتش و دود از نوع برقی دمپر موتورهای زیمنس استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این مدل استفاده به عنوان هواساز در سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشد.

۴- موتور دمپر سه وضعیتی زیمنس:

یکی از بهترین انواع موتورهای دمپر که در برند زیمنس تولید شده نوع سه وضعیتی آن است. در این موتورها کلید قطع و وصل دستی برای شرایط حساسی مانند آتش‌سوزی تعبیه شده است. بنابراین قادر هستید تا به صورت دستی راه خروج دود و ورودی هوا را باز نمایید.

کاربرد موتورهای دمپر زیمنس:

این موتورهای در بیشتر اماکن برای کنترل کردن هوای ورودی و خروجی به سیستم تهویه استفاده می‌شوند. به عنوان مثال در مکان‌هایی نظیر:

  • بیمارستان
  • سردخانه‌ها
  • کارخانه‌ها
  • مراکز تجاری و پاساژها

از دمپر موتورهای زیمنس استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این دمپر موتور می‌توان به  استفاده در مشعل‌های گازی و نفتی اشاره نمود. مورد استفاده بعدی از این تجهیزات در خودروها می‌باشد.

موتور دمپر زیمنس

خرید موتور دمپر زیمنس:

در زمان خرید موتورهای دمپر باید به ویژگی‌های تعبیه شده هر کدام از آن‌ها توجه نمود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به:

  • حجم موتور دمپر
  • نوع و مدل موتور دمپر
  • شرایط عرضه موتور دمپر
  • قیمت موتور دمپر

اشاره نمود. برند زیمنس از بهترین برندهای موتور دمپر در بازار می‌باشد. برای رضایت از خرید و بهره بردن از کیفیت محصولات زیمنس از اصالت آن‌ها مطمئن شوید. یک راه ساده و قابل اعتماد برای خرید محصولات برند زیمنس مراجعه به مراکز فروش معتبر می‌باشد. شرکت تهیه سازه شار یکی از مراکز فروش اینترنتی و معتبر موتورهای دمپر زیمنس می‌باشد. اصالت کالا و کیفیت آن در زمان خرید برای مشتری تضمین می‌گردد. بنابراین به راحتی می‌توانید خرید خود از سایت تهویه سازه شار را انجام دهید. همچنین مشاوره‌های لازم پیش از خرید توسط کارشناسان مجموعه به شما ارائه می‌گردد.

قیمت موتور دمپر زیمنس:

در تعیین قیمت این موتورهای ساخت برند زیمنس فاکتورهای مختلفی دخیل می‌باشد. اولین فاکتور موثر نوع موتور دمپری است که خریداری می‌کنید. مورد بعدی حجم و مدل موتوری است که از برند زیمنس انتخاب کرده‌اید. در زمان خرید به تناسب کارای و مدل موتور مورد نظر خود توجه داشته باشید. کارشناسان ما در تهویه ساره شار به شما کمک می‌کنند تا انتخاب بهتری از موتورهای دمپر برند زیمنس داشته باشید. قیمت‌های سایت تهویه سازه شار به دلیل عرضه مستقیم کالا مقرون به صرفه می‌باشد.

  سخن پایانی:

موتور دمپر زیمنس از تنوع مدل بالایی برخوردار بوده و در کاربری‌های مختلف استفاده می‌شود. کیفیت- طول عمر بالا و قیمت مناسب از ویژگی‌های اصلی این موتورهای زیمنس می‌باشند. برای استعلام قیمت و خرید موتورهای دمپر زیمنس با مشاورین و کارشناسان ما در تهویه سازه شار تماس بگیرید.       ​

Facebook
Twitter
LinkedIn

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *