خرید فن ضد انفجار پرتابل با قیمت و کیفیت مناسب

فن ضد انفجار پرتابل
مطالب بیشتر : دمپر دود‌ ، دمپر بلیمو،موتور دمپر زیمنس

فن ضد انفجار پرتابل یکی از انواع کاربردی و مفید از فن‌های ضد انفجار به شمار می‌رود. اصولا فن‌های ضد انفجار در دو نوع پرتابل و دیواری طراحی و ساخته می‌شوند. هر کدام از ایم انواع نیز در جایگاه و کاربری مخصوص به خود استفاده و نصب می‌شوند. کارایی اصلی تمام انواع این فن‌های ضد انفجار تخلیه دود و گازهای سمی از محیط است. در این مطلب از گروه صنعتی تهویه سازه شار با نوع پرتابل این نمونه از فن‌ها آشنا خواهیم شد.

آشنایی با فن ضد انفجار:

پیش از آن که به ویژگی پرتابل در فن‌های ضد انفجار بپردازیم باید با خود این تجهیزات آشنا شویم. این وسیله برای کنترل نمودن انفجار بر اساس هوای قابل احتراق به کار می‌رود. در واقع این سیستم نوعی مکانیزم مکانیکی- فیزیکی برای پیشگیری از گسترش انفجار به بیرون است. در اتمسفرهای خطرناک استفاده از فن ضد انفجار در سیستم تهویه مطبوع از الزامات می‌باشد. این فن‌ها نسبت به نوع سنتی این تجهیز از استانداردهای بالاتری برخوردار هستند. درحین پروسه روشن و خاموش شدن فن ضد انفجار هیچ جرقه‌ای تولید نخواهد شد. در نتیجه در محیط‌ها و ساختمان‌های حساس و در معرض گازهای قابل انفجار به کار می‌رود. از این رو در اتاق‌های شیمیایی و تاسیسات پتروشیمی از این فن‌ها به جای نوع سنتی استفاده می‌شود.

فن ضد انفجار پرتابل

منظور از فن پرتابل چیست؟

فن ضد انفجار پرتابل یکی از انواع این فن‌ها به شمار می‌رود. در این بخش با مفهوم پرتابل در چنین تجهیزاتی بیشتر آشنا خواهیم شد. در بحث تجهیزات تهویه مطبوع و ایمنی وقتی از واژه پرتابل استفاده می‌شود منظور قابل حمل بودن آن‌ها است. در واقع فن‌های ضد انفجاری که پرتابل هستند قابل حمل و جابه‌جایی می‌باشند. همین موضوع که دیگر نیازی به باز و بسته کردن فن‌های پرتابل وجود دارد مزیت بزرگی به حساب می‌آید. این فن‌ها توسط یک یا دو نفر به سادگی قابل نقل و انتقال هستند. این قابلیت باعث محبوبیت و کاربرد بسیار زیادی این نوع از فن‌ها در صنایع مختلف شده است.  از نظر عملکرد این فن‌ها به دو گروه مختلف تقسیم می‌شوند.

۱- فن پرتابل فشار مثبت یا دمنده:

در این نوع از فن پرتابل فقط از هوای خروجی استفاده می‌شود. این مدل از فن‌ ضد انفجار پرتابل اغلب دارای چرخ بوده و دسته‌ای فرمان‌پذیر دارند. نیروی محرکه در نوع دمنده از فن‌های پرتابل غالبا از موتورهای دیزلی یا بنزینی تامین می‌گردد. امکان نصب و استفاده از لوله خرطومی در دهانه مکش این مدل از فن‌های پرتابل وجود ندارد.

۲- فن پرتابل فشار منفی یا دمنده- مکنده:

نیروی محرکه در این مدل از فن‌های پرتابل از طریق الکتروموتورها تامین می‌شود. در نتیجه جریان هوا از یک سمت مکیده و از سمت دیگر خارج می‌گردد. با نصب داکت در دهانه دمش امکان تخلیه و یا ارسال دود و گاز وجود دارد. این نوع از پرکاربردترین انواع فن‌های پرتابل به شمار می‌رود. چرا که در کنار وزن کم و حجم کوچک فشار و دبی بالایی را ایجاد می‌کنند. در نتیجه استفاده و کارایی بسیار ساده‌تری نسبت به دیگر انواع فن پرتابل دارند.

آشنایی با فن ضد انفجار پرتابل:

بعد از این توضیحات به سراغ معرفی فن‌های پرتابل و ضد انفجار می‌رویم. فن‌های پرتابل ضد انفجار در زمان روشن و خاموش شدن هیچ نوعی از جرقه و قوس الکتریکی را ایجاد نمی‌کنند. در نتیجه در صورت وجود گازهای قابل اشتعال و انفجار در محیط استفاده از این نوع فن کاملا ایمن است. به کمک فن‌های ضد انفجار از نوع پرتابل می‌توان به راحتی تهویه مطبوع مناسبی در محیط‌های مورد نظر ایجاد کرد. این فن‌ها نیز بسته به نوع محیط استفاده انواع مختلفی دارند. در واقع چون محیط‌های مختلف صنعتی حساسیت گازهای قابل انفجار مختلفی دارند این فن‌ها نیز انواع متعددی دارند.

  • فن پرتابل ضد انفجار پنوماتیک: یکی از انواع کاربردی این فن‌ها نوع پنوماتیک آن می‌باشد. زمانی که محیط در بالاترین سطح خطر از نظر گازهای آلوده باشد از این مدل استفاده می‌شود. زیرا سطح ایمنی در نوع پنوماتیک از فن‌های ضد انفجار بالاتر است.
  • فن ضد انفجار پرتابل الکتریکی: از این مدل فن ضد انفجار هنگامی که میزان گازهای قابل اشتعال و انفجار در بالاترین سطح نباشد استفاده می‌شود. در واقع سطح ایمنی در نوع الکتریکی از فن پرتابل و ضد انفجار کمی پایین‌تر از نوع پرتابل است.

فن‌های پرتابل ضد انفجار چه ویژگی‌هایی دارند:

این تجهیزات به خوبی قادر به تامین نیاز مکان‌های حساس می‌باشند. قابلیت حمل و نقل سهولت استفاده از این فن‌ها را افزایش داده است. در محیط‌هایی در محدوده‌ی دمایی ۲۰- تا ۴۰+ می‌توان از فن‌های پرتابل و ضد انفجار استفاده نمود. این رنج دمایی در عملکرد و کارایی این فن‌های ایمن هیچ نوع اختلای و مشکلی ایجاد نمی‌کند. فن‌های پرتابل ضد انفجار گواهینامه‌های استاندارد بالایی دارند.

خرید فن ضد انفجار پرتابل:

برای خرید این فن‌ها اول باید نوع متناسب با کاربری مورد نظر را انتخاب نمود. برای انتخاب بهترین نوع از این فن‌ها نیاز به مشاوره‌های حرفه‌ای و تخصصی وجود دارد. در نتیجه باید به سراغ شرکت‌ها و گروه‌های باتجربه و کاربلد همچون تهویه سازه شار رفت. تمام اطلاعات و راهنمایی‌های لازم قبل از خرید توسط مهندسین و مشاوران سایت vent در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قیمت فن ضد انفجار پرتابل چقدر است؟

اصولا فن‌های ضد انفجار از نظر قیمت نسبت به انواع سنتی فن قیمت بالاتری دارند. این بالاتر بودن قیمت نیز به دلیل کارایی و عملکرد بیشتر در این فن‌ها می‌باشد. نوع پرتابل از فن‌های ضد انفجار هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای اطلاع از قیمت دقیق این فن‌ها باید فاکتورهای مختلفی نظیر برند سازنده را در نظر گرفت. توجه داشته باشید که هزینه خرید این فن‌ها در قیاس با خسارت‌های احتمالی عدم استفاده از آن‌ها بسیار ناچیز است. چرا که فن‌های سنتی قادر به تامین این سطح از امنیت در محیط‌های خطرناک با گازهای قابل انفجار نیستند. پس توصیه می‌شود بهترین و مرغوب‌ترین انواع این فن‌ها را بدون در نظر گرفتن قیمت آن‌ها خریداری کنید. استعلام قیمت و ثبت سفارش برای فن‌های پرتابل و ضد انفجار از طریق سایت تهویه سازه شار امکان‌پذیر است.

سخن پایانی:

فن ضد انفجار پرتابل نوع قابل حمل از این تجهیزات ایمن و مناسب مکان‌های پرخطر محسوب می‌شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *