خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید

دریچه‌های دسترسی و بازدید
مطالب بیشتر : دمپر دود‌ ، دمپر بلیمو،موتور دمپر زیمنس

اشکال بسیار متنوعی از دریچه‌های بازدید و دسترسی در بازار وجود دارند که بنا به کاربرد آن‌ها استفاده می‌شوند. دلیل استفاده و خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید در ساختمان‌ها چیست؟ کاربرد اصلی این تجهیزات نیاز به سرویس و بازدیدهای دوره‌ای تجهیزات تاسیساتی مختلف در ساختمان است. تجهیزات تهویه مطبوع و دستگاه‌های هواساز و سیستم گرمایشی و سرمایشی از این طریق در دسترس قرار می‌گیرند. با ما تا انتهای این مطلب از تهویه سازه شار همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی پیدا کنید.

معرفی دریچه بازدید

دریچه بازدید یک وسیله ساده و کوچک است اما نقش بسیار مهمی در سیستم های تاسیساتی ایفا می کند. این دریچه‌ها معمولا از جنس فلز یا پلاستیک هستند و در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. از دریچه‌های بازدید در مناطق خاصی از سیستم تاسیسات ساختمان استفاده می‌شود. محل نصب این تجهیزات باید دسترسی به تجهیزات مختلف ساختمان را آسان کند. در نتیجه هم روی سقف و هم روی دیوارها می‌توان از این دریچه‌های کاربردی استفاده نمود. برای انتخاب بهترین محل جهت نصب این دریچه‌ها باید از افراد حرفه‌ای و متخصص در این حوزه کمک گرفت.

دریچه‌های دسترسی و بازدید

کاربرد دریچه بازدید چیست؟

کاربرد هر تجهیزی مهم‌ترین دلیل خرید و استفاده از آن می‌باشد. برای خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید هم باید به کاربرد آن‌ها توجه کرد تا انتخاب و خرید خوبی داشته باشید. اصلی‌ترین کاربرد و مورد استفاده از این دریچه‌ها شامل:

  • دسترسی به تاسیسات مکانیکی ساختمان
  • دسترسی‌های لازم برای تمیزکاری فاضلاب
  • رایزرهای فاضلاب
  • تجهیزات کنترل فن کوئل‌ها
  • دسترسی به داکت فن کوئل‌ها
  • دسترسی به تجهیزات سیستم اطفاء حریق

می‌باشند. علاوه بر آن برای بازدید از تجهیزات و رایزرهای تلفن و تابلوهای برق نیز از این دریچه‌ها استفاده می‌شود. بعد از دسترسی از طریق این دریچه‌ها می‌توان اقداماتی نظیر:

  • تعمیر
  • رفع گرفتگی
  • تمیزکاری
  • بررسی و کنترل

را برای تجهیزات مکانیکی ساختمان به عمل آورد. این سرویس‌ها بدون استفاده از دریچه بازدید به سختی انجام خواهد شد. این سهولت کار تنها مزیت دریچه‌های دسترسی و بازدید به شمار نمی‌رود. در ادامه با مزایای بیشتر این تجهیزات در ساختمان‌های دارای تاسیسات آشنا می‌شویم.

مزایای خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید

خرید و نصب این دریچه‌ها مزیت‌ها زیادی به همراه دارد که در این بخش به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- دسترسی آسان به تجهیزات تاسیسات

در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق این دریچه‌ها با سهولت هرچه تمام می‌توانید به تجهیزات ساختمانی دسترسی داشته باشید. در نتیجه کار کنترل و تعمیر تجهیزات مختلف ساختمان به کمک این دریچه‌ها آسان می‌شود. دسترسی سریع به تجهیزات موجب می‌شود تا سرعت کار نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

۲- کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر تجهیزات

با نصب دریچه‌های دسترسی برای تعمیر به تخریب ساختمان نیازی نیست. در نتیجه هزینه تخریب و بازسازی دوباره ساختمان از لیست هزینه‌ها خط می‌‌خورد.   این موارد موجب می‌شوند تا هزینه نگهداری و تعمیر تاسیسات مکانیکی ساختمان کاهش پیدا کنند.

۳- بالا رفتن طول عمر تجهیزات تاسیسات ساختمانی

یکی دیگر از مزیت‌های خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید بالا رفتن طول عمر تجهیزات تاسیسات می‌باشد. چرا که به کمک این دریچه‌ها می‌توان به صورت دوره‌ای و مرتب تجهیزات و دستگاه‌های تاسیساتی ساختمان را کنترل کرد. در نتیجه اقدامات نگهدارنده و تعمیری به موقع انجام شده و موجب افزایش طول عمر تجهیزات می‌گردد.

انواع دریچه‌های دسترسی و بازدید

در این بخش به انواع دریچه‌های دسترسی بر اساس کاربرد آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بنابراین در زمان خرید دریچه بازدید برای انتخاب باید به کاربرد آن توجه کنید.

۱- دریچه دسترسی و بازدید فن کوئل

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع دریچه بازدید نوع فن کوئل آن است. فن کوئل‌ها تجهیزات دمنده و مکنده هستند که سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شوند. از آنجاییکه فن کوئل‌ها دارای انواع مختلفی هستند دریجه‌های بازدید از آن‌ها نیز متنوع می‌باشند. این نوع از دریچه‌های بازدید و دسترسی شامل:

  • دریچه بازدید فن کوئل لولایی
  • دریچه بازدید فن کوئل وزنه‌ای
  • دریچه بازدید فن کوئل ضربه‌ای

می‌باشند. از این مدل‌ها با توجه به شرایط ساختمان مورد نظر می‌توان استفاده کرد.

۲- دریچه دسترسی و بازدید آب و فاضلاب

هنگام خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید به انواع مناسب فاضلاب آن نیز بر خواهید خورد. از این مدل بیشتر برای برطرف کردن گرفتگی لوله‌ها و سیفون‌ها و اتصالات استفاده می‌شود. لازم است در هر سیستم فاضلاب از تعداد مناسب و کافی از دریچه‌های دسترسی استفاده گردد.

مشخصات دریچه‌های بازدید و دسترسی

در زمان خرید دریچه‌های دسترسی ویژگی‌های آن‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. زیرا باید با توجه به شاخصه‌های این دریچه‌ها نسبت به انتخاب و خرید آن‌ها اقدام نمود. اولین ویژگی مورد توجه سهولت نصب این دریچه‌ها محسوب می‌شود. نصب آسان هزینه و زمان مورد نیاز برای استفاده از این تجهیزات را کاهش می‌دهد. مورد بعدی وجود تنوع رنگ و طراحی دریچه‌های دسترسی و بازدید است. متریال مورد استفاده در ساخت این دریچه‌ها نیز مهم است چرا که عمر مفید و کارایی آن‌ها را تعیین می‌کند. همچنین بهتر است نمونه‌های مشابه آن به راحتی در بازار پیدا شود تا در صورت لزوم خریداری و نصب گردد.

خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید

برای خرید این دریچه‌ها باید ابتدا اندازه‌گیری دقیقی از ابعاد مورد نیاز آن داشته باشید. کار اندازه‌گیری ابعاد نیز باید بعد از آماده شدن زیر ساخت‌های لازم در ساختمان انجام گیرد. سپس بر اساس مکان و اندازه‌ی دریچه بازدید می‌توانید بهترین متریال و نوع آن را خریداری کنید. دریافت راهنمایی‌های لازم از مشاورین گروه تهویه سازه شار برای انتخاب هرچه بهتر ان دریچه‌ها کمک کننده است. قیمت دریچه‌های دسترسی و بازدید نیز به متریال و کیفیت ساخت این تجهیزات ارتباط دارد. در بخش محصولات سایت مجموعه می‌توانید به صورت آنلاین از قیمت دریچه‌های دسترسی و بازدید مطلع شوید. خرید آنلاین این دریچه‌ها یکی از شیوه‌های مقرون به صرفه و هوشمندانه در تهیه آن‌ها است.

سخن پایانی

خرید دریچه‌های دسترسی و بازدید یکی از نیازهای مهم برای ساختمان‌های دارای تاسیسات مکانیکی است. این دریچه‌ها مزایای بسیار زیادی از جمله کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارند. بنابراین خرید و نصب دریچه‌های دسترسی و بازدید تصمیمی هوشمندانه محسوب می‌شود. گروه تهویه ساز شار ارائه دهنده انواع تجهیزات مربوط به سیستم‌های تهویه مطبوع در کشور می‌باشد. برای خرید انواع مختلفی از این دریچه‌ها با کارشناس فروش سایت تماس بگیرید.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

نظر بدهيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *