هیتر کانالی الکتریکی گرد

هیتر کانالی الکتریکی گرد
مطالب بیشتر : دمپر دود‌ ، دمپر بلیمو،موتور دمپر زیمنس

ترمینال های حرارتی گرد جهت بازگرمایش هوا ، مجهز به المنتهای حرارتی و باکس کنترل الکتریکال، با قابلیت نصب تجهیزات حفاظتی سوییچ اختاف فشار و دماسنج کانالی، قابل ساخت برای محیط های عادی و ضد انفجار

هیتر کانالی الکتریکی گرد

انرژی الکتریکی برای اهداف مختلفی در زندگی روزمره و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از انرژی الکتریکی در تولید گرما نیز کاربرد بسیار رایج این انرژی پاک است. هیترهای الکتریکی یکی از تجهیزات اصلی در تولید گرما از طریق انرژی الکتریکی هستند. آیا با هیتر کانالی الکتریکی گرد آشنایی دارید؟ بعد از مطالعه این مطلب از تهویه سازه شار می‌توانید برای خرید این نوع هیتر الکتریکی تصمیم درستی اتخاذ کنید.

هیتر چیست؟

قبل از اینکه درباره هیترهای کانالی و انواع آن توضیح دهیم باید با کارکرد هیترها آشنا شویم. هیترها تجهیزاتی هستند که برای تامین حرارت و گرمای مورد نیاز در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.این تجهیزات با سوخت‌های مختلف نظیر گازوئیل، برق و گاز کار می‌کنند. حرارت و گرمای تولید شده توسط هیترها به شکل دقیقی قابل تنظیم بوده و راندمان حرارتی محیط افزایش پیدا می‌کند. گلخانه‌ها، سالن‌های رشد قارچ و سالن‌های پروش طیور از هیترها برای تامین گرمای محیط کمک می‌گیرند. این تجهیزات حرارتی دارای اشکال و انواع بسیار متنوع و مختلفی می‌باشند. اگر تامین حرارت و گرما در هیتر توسط انرژی برق صورت گیرد به آن هیتر الکتریکی گفته می‌شود. هیترهای الکتریکی هم دارای انواع مختلفی از جمله نوع کانالی و گرد هستند. در ادامه با این نوع از هیترهای الکتریکی بیشتر آشنا خواهیم شد.

هیتر کانالی الکتریکی گرد

هیترهای کانالی شبیه به ترمینال‌های گرمایشی مستقل عمل می‌کنند. هیترهای الکتریکی کانالی قادر هستند حرارت‌های متغیر را با دقت بسیار زیادی تامین کنند. کاربرد اصلی این نوع هیترها به منظور گرم کردن هوای داخل کانال‌های تهویه استفاده می‌کنند. هیترهای کانالی گرد به منظور اتصال تجهیزاتی مانند:

  • پمپ‌های حرارتی
  • فن‌ها و ترمینال‌های حجم هوای متغیر

به کانال هوا استفاده می‌شوند. البته برخی از انواع این هیترهای الکتریکی را می‌توان به صورت مستقل هم در کانال هوا به کار برد. این نوع از هیترهای الکتریکی را طوری می‌توان برنامه‌ریزی نمود که در زمان‌های تعیین شده گرما تولید کنند. به همین خاطر از نظر عملکردی هیترهای برقی را می‌توان در گروه انواع کارآمد این تجهیزات قرار داد. مبانی ایمنی نیز در این هیترها با مجموعه‌ای از سوئیچ‌ها تامین می‌گردد. مصرف انرژی در نوع الکتریکی از هیترهای کانالی بسیار مناسب است.

اجزای هیتر کانالی الکتریکی گرد

هیترهای کانالی در اشکال مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هیترهای کانالی گرد یکی از آن‌ها هستند. در این نوع از هیترها اجزای مختلفی به کار رفته است تا هدف اصلی تجهیز محقق شود. برخی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده این مدل از هیترهای کانالی الکتریکی عبارتند از:

  • المنت حرارتی: یکی از بخش‌های مهم که داخل این نوع هیترهای کانالی قرار دارد المنت‌های حرارتی است. این المنت حرارتی وظیفه تولید گرما در این تجهیز را بر عهده دارد.
  • کانال‌ها: در این مدل هیترهای الکتریکی از کانال برای جریان هوای گرم استفاده می‌شود. جنس کانال‌های الکتریکی کانالی از فلزات عایق شده می‌باشد. به کمک این کانال‌ها هوا به فضاهای داخلی منتقل می‌گردد.
  • تابلو برق: بسته به حجم هیتر الکتریکی از تجهیزات مختلفی در تابلو برق آن استفاده می‌شود. وجود تابلو برق برای هیترهای الکتریکی ضروری بوده و بخش مهمی از کار است.
  • ترموستات: یکی از اجزای به کار رفته در هیتر کانالی الکتریکی گرد ترموستات است. وظیفه ترموستات اندازه‌گیری دما و تنظیم آن با المان‌های گرمایشی می‌باشد. در واقع به کمک ترموستات دما در محدوده‌ی مورد نظر توسط هیتر الکتریکی نگه داشته می‌شود.
  • سیستم کنترل: در کنار اجزای نام برده شده یک سیستم کنترل هم عموما به کار می‌رود. سیستم کنترل کمک می‌کند تا هیتر الکتریکی عملکرد بهینه‌ای داشته باشد.

عملکرد هیترهای کانالی الکتریکی گرد

این نوع از هیترها با الگوهای مناسبی در مسیر هوا طراحی و اجرا می‌شوند. با ثابت بودن دبی هوا هیترهای کانالی گرد دمای ثابتی را از طریق المنت‌های خود ایجاد می‌کنند. از این تجهیزات می‌توان برای تامین:

  • گرمایش اولیه: منظور منبع گرمایی برای گرمایش کل ساختمان است.
  • بازگرمایش: افزایش دمای هوای ورودی به فضا قبلا به شرایط تهویه رسیده باشد.
  • پیش گرمایش: بالا بردن دمای ورودی به ساختمان قبل از سایر تجهیزات گرمایشی در سیستم تهویه مطبوع
  • گرمایش مکمل: گرمایش در شرایط موقت و برای تکمیل ظرفیت حرارتی دیگر تجهزات مانند پمپ حرارتی

در ساختمان‌ها استفاده کرد.

قیمت هیتر کانالی الکتریکی گرد

به دلیل کارایی و عملکرد بهینه در این نوع از هیترها امروزه موارد استفاده‌ی زیادی دارند. از این رو برآورد درست قیمت این تجهیزات برای خرید هیتر کانالی الکتریکی اهمیت دارد. از آن جایی که این هیترهای الکتریکی دارای ظرفیت و ویژگی‌های مختلفی هستند قیمت متنوعی هم دارند. بنابراین برای برآورد قیمت هیترهای کانالی گرد باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. در این بخش به تعدادی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در قیمت هیتر الکتریکی کانالی و گرد اشاره می‌کنیم.

۱- ظرفیت هیتر

ابعاد و قدرت گرمایش از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت این تجهیزات گرمایشی به شمار می‌روند. طبیعتاً هر چقدر که هیتر بزرگتر باشد و ظرفیت بیشتری داشته باشد گران‌تر هست.

۲- نوع المنت هیتر

یکی از اجزای اصلی که نقش مهمی در کیفیت هیتر دارد المنت به کار رفته در آن است. در نتیجه نوع المنت بر روی قیمت تمام شده هیتر کانالی الکتریکی گرد اثر زیادی خواهد داشت.

۳- برند هیتر

هر برند از کیفیت ساخت و متریال اولیه مخصوصی در کار تولید هیترهای الکتریکی استفاده می‌کند. برندهای معروف و معتبر قیمت بالاتری روی محصولات و هیترهای الکتریکی تولید خود می‌گذارند. البته کیفیت و کارایی هیترهای الکتریکی تولید شده در برندهای معتبر نیز بالاتر از نام‌های ناآشنا است. در واقع بالاتر بودن قیمت برندهای معتبر تولید هیترهای الکتریکی به دلیل کیفیت بیشتر محصولاتشان می‌باشد.

۴- نوع سیستم کنترل

اگر در هیتر کانالی الکتریکی از سیستم‌های کنترل هوشمند استفاده شده باشد افزایش قیمت بیشتری را شاهد هستیم. بنابراین وجود سیستم کنترل و نوع آن هم از فاکتورهای بعدی تعیین کننده قیمت این تجهیزات به شمار می‌رود.

سخن پایانی

برای خرید بهترین هیتر کانالی الکتریکی گرد می‌توانید با کارشناسان ما در گروه تهویه سازه شار تماس بگیرید. مشاوران ما در زمینه طراحی و فروش و نصب تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع خدمات شایانی ارائه می‌کنند. در مشاوره‌های اولیه بهترین نوع از هیترهای کانالی برای سیستم تهویه مطبوع مورد نظر به شما پیشنهاد خواهد شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.